Elektrik-elektronik, güneş enerji sistemleri ve rüzgâr enerjisi alanlarında eğitim veren Cezeri Yeşil Teknoloji MTAL olarak, hayatımızın her alanında günlük yaşantımızı kolaylaştıran icatları ve yenilikleri destekliyoruz. Günümüz teknolojisinin bu kadar hızlı ilerlemesini ise teknik alanlardaki bilim insanlarının keşiflerine borçluyuz. Bu bilinçle, İngilizce öğretmeni Ayşe Kübra Günel tarafından yürütülen eTwinning projemiz, 14-19 yaşlarındaki öğrencilerin mucitleri tanımalarını ve onları teknik mesleklerin önemini görmeleri için cesaretlendirmek için gerçekleştirilmiştir. Projemize Türkiye, Sırbistan ve Hırvatistan olmak üzere 3 ülkeden, 5 okul aktif olarak katılmıştır. Ekim ayında başlanılan projemiz Mayıs ayında tamamlanacaktır. Projede öğrencilerimiz, uluslararası takımlarla birçok görevi tamamlamış, son olarak ise öğrencilerden mucitler gibi düşünmeleri ve ortak ürünlerden biri olarak geri dönüşüm kutusu tasarlamaları istenmiştir. Öğrenciler proje sürecinde mucitleri, icatları tanımış, teknolojik ve 21. Yüzyıl becerilerinde gelişme göstermiştir.
Projemizde işbirliği çevrimiçi toplantılarla sağlanmış ve oyun ve etkinliklerle öğrencilerin projeye ilgisi ve katılımı sağlanmıştır.
Öğrencilerimizin öncelikle kendilerini tanıtan avatarlar, sonrasında da okulumuzu, şehrimizi ve ülkemizi tanıtan sunumlar hazırlamış ve ortaklarla paylaşmışlardır.
https://view.genial.ly/617e9694556d5b0dd2089e4e
Proje zarfında öğrenciler teknik dünyaya katkı sağlayan mucit ve icatları araştırmışlardır. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak oyunlar hazırlamış ve bilgi paylaşımında bulunmuşlardır.
https://learningapps.org/watch?v=pv9shckk322
https://padlet.com/anamarketinsedlar/ujmx5uk053fmiswu
Projemizin ortak ürünleri olarak, proje adına yazılmış akrostiş şiir, bilim insanlarını konu alan 2022 yılı takvimi, proje çalışmalarını içeren sanal sergi gösterilebilir.
https://www.artsteps.com/view/6273d8cda36c5457e1c40a93?currentUser
Ayrıca öğrencilerin kendilerini geleceğin mucitleri olarak düşünmeleri ve uluslararası gruplar halinde geri dönüşüm kutuları tasarlamaları istenmiştir. Ortak ürün olarak da gösterilebilecek, geri dönüşüm kutularını öğrenciler 3D çizim programlarıyla çizmiş ve 3D yazıcıdan prototipleri çıkarmışlardır.
Proje sonuçlarının değerlendirilmesi için öğrencilere proje başlangıcında uyuglanan öntest ile projenin sonunda yapılan sontest sonuçları karşılaştırılmış ve öğrencilerin konu hakkında ilerleme kaydettikleri görülmüştür. Bununla birlikte öğrenciler gazete makaleleriyle birlikte kendi bulgu ve değerlendirmelerini paylaşmışlardır.
Projeyi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrencilerimize sertifikaları verilmiştir.
https://cezeri.meb.k12.tr/icerikler/okulumuz-etwinning-calismalari-sertifika-takdimi_12902550.html
Projenin yaygınlaştırılması için Padlet sayfası hazırlanmış olup paydaşlarımızla paylaşılmaktadır.
https://tr.padlet.com/akubragunel/vwtb5eaue64j4bbx
Ayrıca okulumuzda gerçekleştirilecek TÜBİTAK Bilim Fuarında projenin tanıtımını sağlamak için poster hazırlanmış ve ziyaretçilere sunulmaktadır.
Proje planında belirtilen hedefleri ay ay takip ederek etkinlikler gerçekleştirildi. Etkinlikleri gerçekleştirirken de hem öğretmenler hem de öğrenciler olarak özellikle bilişim teknolojilerinde, dil yeterliliklerimizde, akran öğrenmeleri, yaratıcılık, problem çözme, araştırma yapma gibi becerilerimizin de geliştiği görüldü. Farklı ülke ve kültürlerden insanlarla tanışıp arkadaş edinildi. Proje süresince öğrencilerin mucitler, icatlar, teknolojik gelişmeler hakkında farkındalık ve bilgi kazandıkları ortaya konuldu. Projemizin en önemli çıktısı olarak da öğrencilerin araştırma, problem çözme, hayat boyu öğrenme, çevreye duyarlı çözümler geliştirebilme, keşfetmek için istek duyma, teknolojiyi verimli kullanma gibi sürdürülebilir alışkanlıklarının ve bilincinin arttırılması olarak belirtilebilir.
Öğrencilerimizi tebrik eder, gelecek projelerde başarılar dileriz.